Packlistan

Jag försöker vara organiserad, för en gångs skull, men det går antagligen åt samma skog som de flesta goda föresatser. Om inte snön orsakar resekaos ska jag åka till London på måndag och tisdag. Bokförlaget Random House har fått för sig att det kunde vara trevligt om jag kom och hälsade på i deras kontor, och kollar in en del av deras olika typer av möten där de bestämmer vad som till slut hamnar på bokhyllor i affärer och bibliotek och hem.

Och det är det nog.

Konstig prissättning på tågbiljetter gör att jag ska övernatta på hotell som de betalar för, och för att göra det hela ännu attraktivare har de erbjudit mig träffar med ett par författare. Så det låter väl bra. Och jag ska dessutom passa in ett ”snack” som Terry Pratchett ger på National Theatre om sin dramatiserade bok Nation som fortfarande går där.

Nu var det alltså ”bara” frågan om packning. Önskar att det fanns en lätt lösning till hur man stoppar ner pyjamas och dator och en hyllmeter böcker i en liten smäcker väska som varken tar plats eller är tung.

Ja, och så behöver jag hinna läsa ett par nya manuskript tills dess. De utlovade författarna har båda nya böcker som kommer ut senare i år. Problemet är att de inte finns ens i recensionsbindning, så det blir till att sitta och hålla i A4-buntar.

Kommentera

