Vilket trams

Jag är en slarver som läser stora stycken av text i ett svep, vilket leder till konstiga tolkningar av vad det är jag läser. Likartade ord ser likadana ut i hastigheten.

På väg till Nottingham och Sara Paretskys boksignering häromveckan fick jag byta tåg i Sheffield. Jag har bara varit där en gång tidigare så känner inte stationen, utan läste på alla skyltar för att se vart jag skulle.

Så det stod plattform si åt ena hållet och plattformarna så åt andra hållet. Det stod nog toaletter och utgång och annat nyttigt också. Och längst ner i skyltraden stod det att det var trams. Det tyckte jag nog inte att det var.

Ah, så klart. Sheffield har spårvagnar. Trams. Varför jag bytte språk i min lilla hjärna vet jag inte. Men det kändes som om någon tyckte den andra informationen var tramsig.

När jag väl kom fram till Nottingham visade det sig att det var tramsigt där med.

Kommentera

