Frukostpost

Jag fick äntligen sova ut i morse. Har haft en sådan där vecka där det blev att par timmar för lite varje natt, och det satte sina spår. Ibland hoppas jag att min glömska ska dunsta totalt om jag faktiskt sover ordentligt varje natt. Hur det ska gå till vet jag givetvis inte, men det är en god teori.

De andra två var redan ute (klockan var faktiskt ”bara” halv tio) när jag ramlade in i köket, och då upptäckte jag att jag inte behövde tänka på om den bilburne brevbäraren skulle komma medan jag hade nattlinnet på. Han hade redan varit här och jag hade inte ens hört dörrklockan. Detta var synen som mötte mig, och det är inte ens min födelsedag.

Post

Så idag var det inte bara kvarlämnade frukosttallrikar att skölja av och brödsmulor att avlägsna från skärbrädan, men för att jag skulle få plats med mina flingor behövde alltså ett antal böcker tas om hand. Kärt besvär, så klart, men ändå.

Totalt kom det fyra böcker från det förlag som fortfarande inte har skickat den enda bok jag faktiskt vill ha. Hur många gånger kan man anständigtvis fråga dem? Jag har t o m bett författaren ”påminna” dem.

Nåväl, jag läste några bilderböcker till yoghurten (mitt liv skulle bli mycket bättre om det bara fanns filmjölk i detta land). Mest för att inte bara stapla allt på hög till senare. Jag har varit riktigt ordentlig på så sätt, för av gårdagens postskörd har jag redan börjat läsa en roman, och är rejält sugen på ett par till.

Kommentera

