Boråsböcker

Jag har sovit två nätter i Den Nya Bibliotekariens säng. Hon var inte där samtidigt, är väl bäst att tillägga. Men sängen är mycket bekväm, och det händer inte ofta när man sover borta. Trevligt också med ordentligt med böcker överallt. Hylla över dörrkarmen. Hyllor på hela hallväggen. Många hyllor i gästrummet.

Borås books

Jag har lämpat av några böcker som tack för sängplats, så resväskan väger en aning mindre idag. Ska vidare till andra sängar nu med fler böcker.

Ovanför sängen – den bekväma – finns en liten hylla med ett fåtal böcker, och en av dem ligger mig varmt om hjärtat. Det är en novellsamling av Adèle Geras, bestående av skräckhistorier från Manchester. A Lane to the Land of the Dead låter rätt så lagom till läggdags, eller hur? Jag har själv gett den till mina värdar, men det är skönt att se en välbekant volym i alla fall. Tror att den är slut på förlaget, men jag lyckades köpa upp de resterande exemplaren på nätet.

Borås books

Varje gång jag går på Arndale shopping center i Manchester tänker jag på en av novellerna och går lite fortare. För säkerhets skull. Kanske de där skyltdockorna verkligen…

Aaahhh!

Kommentera

