Semesterböcker

Nu när jag kommit till ”sommarstugan” har jag förstås inte tid att läsa. Bloggandet tar dubbelt så lång tid som det borde, med bara uppringt internet, där man sitter och väntar. Och väntar. Och…

Hade sisådär sju åtta böcker med i bagaget, för man vet aldrig vad man känner för att läsa. Och i packandets vanvettsstund tror man faktiskt att ”det där hinner jag lätt med”. Är just nu på min tredje bok, efter en dryg veckas semester. Tja, det kunde ju varit värre.

Så tänker jag på barndomssomrarna hos mostrarna i Södra Näs. Där fanns det hos ena mostern ett lager gamla deckare och annat. Så det är något jag aspirerat efter, och jag har under årens lopp lagt upp ett lager jag också. Har burit hit böcker från diverse marknader och välgörenhetsaffärer samt dubletter av bra böcker. Och mycket annat. Det saknas verkligen inte läsmaterial här.

The spare books

Vad som saknas är tid. Men det får bli med det som med allt här i livet. Man kanske hinner när man blir pensionär.

Kommentera

