Romanser och cookies

För att bekräfta att vi verkligen inte gör annat än tänker på kakor och ger bort böcker här, så avslutar vi med Dotterns terminsslut i skolan.

Det verkar som om de äter mycket kakor på mattelektionerna. Det är förståeligt. Vem vill lägga ihop två och två när man kan fylla på med smulor och kalorier? Vissa dagar har Dottern faktiskt två plus två mattelektioner. Dvs, först två och sedan två till.

Igår var det sista dagen för året, och då bakade Dottern chokladcookies och tog med in.

Dessutom tog hon med en kasse böcker till kompisarna. Jag hade speciellt lagt undan kärleksromaner till en tjej som gillar sådant, och en hög lättläst till en annan tjej som inte läser så bra. Och sedan var det lite blandat till de andra att välja på.

Så det ser mycket bättre ut i rummet nu. Nästan inga extrahögar alls. Däremot en plastbox som än så länge är tom. Den ska Sonen fylla med de böcker som anländer medan jag är på Sverigesemester. Jag har instruerat honom att öppna alla bokpaket och att prydligt ställa böckerna i boxen, så kan jag snabbt få en överblick när jag återvänder.

Inbillar jag mig.

Kommentera

