Kanelbullar och bilderböcker

När man stressar på semestern (och varför gör man det?) är det skönt när någon annan bjuder in på en liten testund, utan att man behöver lyfta ett finger.

Så semestergrannens erbjudande om prat och te mottogs med tacksamhet. Fick sitta i deras fina trädgård och njuta av vackra blommor och buskar som jag inte behövt göra ett dyft för. Vaniljte och kanelbullar ställdes fram och sedan satt vi bara i skuggan med solskenet strax intill och pratade.

Tog med mig ett par bilderböcker till värdens barnbarn för att fortsätta min bokdistribution. Så får de själva bestämma om de blir lästa på engelska som tidig språklektion, eller om de översätts vid läsandet.

Fast mitt facit för dagen blir nästan plus minus noll, eftersom jag sedan åkte till stan och faktiskt köpte en bok. Hade kommit fram till att jag kanske ”måste” läsa Hypnotisören. Vi får se.

Kommentera

