”Framed” på svenska

Kan faktiskt inte låta bli att skriva lite mer om Framed, eller En passion för Mr Lester. Jag sa ju att den var bra. Hade bara lyckats glömma riktigt hur bra.

Det är en sådan där film där man sitter och ler på samma gång som man har tårar i ögonen. Hela tiden. I vanliga fall låter vi Den Bättre Hälften stå för tårarna, men nu när jag var ensam framför teven lät jag vattnet trilla relativt fritt.

Vet att jag sa att pojken Dylan var rolig, men hans syster Minnie slår honom med en hästlängd eller två. Hela familjen är underbar, och hela byn med, för den delen. Jag är väldigt förtjust i Robert Pugh, som spelade slaktaren. Han grät så bra. Och vi ”engelsmän” gillar förstås Eve Myles, eftersom hon spelar i Torchwood, och därmed är känd av alla.

Frank Cottrell Boyce 1

Frank Cottrell Boyce är ett geni. Han tror inte själv att han är rolig, men det är han, och det på ett synnerligen intelligent sätt.

För den som missade filmen, föreslår jag internet på det snaraste. Nu, t ex.

Kommentera

