Beautiful Blogger

Beautiful Blogger Award

Emmas Bokhylla tycker att jag är så bra att jag förtjänar en bloggaward. Trevligt med folk som förmår uppskatta kvalitet när de stöter på det! Tack Emma.

Sedan följer det en massa instruktioner om vad man ska göra, och det är ju alltid lite besvärligt.

♥ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den

♥ tacka och länka till den som nominerade dig

♥ nominera sju andra bloggare och länka till dem

♥ berätta sju intressanta saker om dig själv

Jag gillar ju långt fler än sju bloggar, men tänkte jag skulle hålla mig till svenskspråkiga sådana den här gången. Men det gick inte. Läser inte så hemskt många bloggar alls just nu, p g a tidsbrist, och flera har redan fått denna, så vill väl inte ha den igen.

Tonårsboken för att den skrivs så bra av två 15-åriga tjejer, som både läser och tycker till.

Arga Bibliotekstanten går omkring och retar upp sig på allt möjligt och talar om det också.

Annika Bryns Blog skriver en alldeles lagom blandning om allt.

Enn Kokk bloggar om allt från Melodikrysset till politik på hög nivå.

DJs Krimiblog är en danska som bloggar om deckare på engelska.

Christine leser är en norsk tjej som läser mycket samma som jag och mycket som inte är samma.

Scandinavian Crime Fiction skrivs av Barbara Fister från ett ”svenskt” college i Minnesota, och hon håller ordentlig koll på skandinaviska deckare.

Så kommer vi till de sju intressanta sakerna om mig. Jag är så vansinnigt intressant att det blir svårt att sålla.

1) När jag var två och ett halvt år stoppade jag in ett russin i näsan. Det passade perfekt, men kom inte ut igen. Det blev läkarbesök, och det var ju bara trettondagsafton och min mosters 50-årsdag, så mamma hade inget bättre för sig.

2) Vid nitton års ålder mönstrade jag på som sjöman, vilket är idiotiskt när man blir sjösjuk.

3) Jag är bra på att räkna pengar. Speciellt stora sedelbuntar.

4) I tjugoårsåldern anlände jag i London, och kilade in på en restaurang på Queensway första dagen. Började prata med en man från Libanon, så där lite som man gör. Efter en stund sa han ”du, jag tror jag hört talas om dig”. Så klart.

5) Skulle aldrig ha drömt om att bli vegetarian som barn, eftersom morötter är så äckliga. Nu är jag vegetarian, och jag äter morötter, fast helst inte kokta.

6) Numera kan jag gå fram till en författare jag beundrar och säga att jag är The Bookwitch, och så vet de vem jag är.

7) Förra året fick jag intervjua min favoritsångare, Roger Whittaker.

Det var väl allt då.

4 responses to “Beautiful Blogger

  1. Hedrad! 🙂

  2. Roger Whitaker, oj ,vilken grej! Jag introducerade honom för klassen på mellanstadiet när vi fick ta med favoritkassetter till musiken.

  3. Det låter bra! Nyttigt för barn att höra lite ovanligare saker. Mina har ju fått lyssna till Rogers ljuva stämma sedan de föddes, de stackarna.

    http://culturewitch.wordpress.com/interviews/roger-whittaker-life’s-never-boring/

  4. Har komemr ett valdigt sent svar, jag har inte kommit igang annu efter min semester pa Zanzibar, en dalig ursakt, men…

    Men du fortjanar det, jag blir glad och far en massa bra tips varje gang jag kikar i har!

Kommentera

