Cherry on Top

Cherry on Top Award

Jag har fått en ny blogg award (det känns konstigt att ha startat en svensk blogg, och sedan sitter man här med dessa engelska ord som ska passa in i svensk meningsbyggnad), från den fantastiska Tonårsboken. Tack!

Känner mig rätt så hungrig när jag ser de läckra rosa kakorna. Vill nästan börja baka.

Mina instruktioner är att:

1. Tacka den som du har mottagit priset ifrån.

2. Kopiera awarden till din blogg.

3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.

4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.

Meg Rosoff

Tur att det inte ska vara mina tre favoritförfattare, utan ”bara” tre författare bland de jag gillar bäst. OK, den första är lätt. Det är Meg Rosoff med How I Live Now/Så har jag det nu. Boken som förändrade mitt liv.

Debi Gliori 4

Sara Paretsky

Sedan… Jaa, vad ska jag hitta på? Jo, jag tar Debi Gliori och hennes Pure Dead Magic serie, för hon är så rolig på ett lagom sätt, med synnerligen intelligent skrivande. Och jag väljer Sara Paretsky för att hennes böcker får mig att känna mig trygg, som om jag vore ute med min storasyster. Alla hennes deckare är bra, men jag tar Blacklist för att den handlar om de senaste idiotiska sakerna våra politiska ledare hittar på.

Och vem ska jag nominera? Jag läser inte hundratals svenskspråkiga bloggar, så den här gången tar jag engelskspråkiga i stället. Och inte håller jag mig till barnböcker heller. Det finns bloggar jag läser för att innehållet är intressant, men i första hand för att de är så välskrivna.

An Awfully Big Blog Adventure

Crime Always Pays

Big Beat From Badsville

Sara Paretsky

Meg Rosoff

Kommentera

