Färgkoordinerad

The 'blue' mugs

Efter att ha gått och glott längtande på Penguin-blyertsarna, men inte köpt, eftersom t o m jag tycker att tio pund för sex blyertspennor kan vara att ta i, blev jag glad när vi fick ett paket som godispåse efter en presentation på Puffin. Jag botaniserade på golvet bland folks oönskade paket, och kunde därmed bära hem ett till varje Gli.

The 'red' mugs

Däremot har jag betalat för varenda mugg. De är så läckra att man inte kan motstå, och med vårt system att varje familjemedlem har sin egen färg, behövde vi fyra muggar. Sedan behövde vi faktiskt fyra till. Så man kan diska. Och så har vi en till eventuella gäster.

The guest mug

När sedan Puffin nämnde andra vackra varor i sin pressinformation sa jag att jag gärna skulle testa en solstol, men konstigt nog nappade de inte på mitt generösa erbjudande. Ingen bag blev det heller.

Jaja, man kan behöva lite svängrum i sitt hem också. Så färre prylar är antagligen bättre.

(Det var Matilda, som hade fått en i julklapp, som satte igång mina muggporträtt. Som synes kan man ha flera olika böcker som orange mugg.)

2 responses to “Färgkoordinerad

  1. Den luttrade bibliotekarien

    När jag var i Bristol i somras hade jag bestämt mig för att den här gången skulle jag verkligen köpa med mig ett par Penguin muggar hem. Gången innan stod jag inne på bokhandeln men insåg att jag inte skulle få plats med dem i packningen. Den här gången var jag beredd, gick in på samma bokhandel men nu fanns det inga muggar!! Skulle verkligen vilja ha Wuthering Heigths muggen 🙂

Kommentera

