Mera mönstrat med Mumintrollen

Inte färgkoordinerat så mycket som mönstrat blir det med Mumin-muggarna. De här tillhör inte mig ( stort är inte mitt köksskåp!), utan Skolkompisen. Hon är mera av en Mumin-fan än jag är. Fast t o m hon tycker det snart blivit för många muggar att köpa.

Moomin mugs

Svårt att låta bli, men som hon säger var det mer speciellt när det enbart fanns ett fåtal. För henne är det oftast så att hon tycker bäst om de muggar med hennes favoritkaraktärer på, medan jag har ett starkt behov av lila muggar när jag dricker te hos henne. (Förmodar den lila muggen hade te i sig när fotograferingen pågick. Hemulen är det visst, om jag minns rätt.)

I mitt reservskåp i källaren har jag däremot en mugg och ett litet fat med motiv från Bullerbyn. De inköptes av Glinas Mormor en gång i tiden och är typiska barngrejor. Frågan är vad jag ska göra med dem? Spara i källaren ifall det kommer en ny generation?

Säga vad man vill om Mumin-muggarna och Penguin-muggarna, men de är mer ålderslösa, och håller ända tills de går sönder.

One response to “Mera mönstrat med Mumintrollen

  1. Jag ahr också alla de muggarna plus alla säsongsmuggarna:) jag älskar dem =D=D=D=D

Kommentera

