Gå på rea?

Går folk fortfarande på bokrean i Sverige?

Jag förmodar det, för annars skulle den väl inte fortsätta att existera. Men har det förändrats från ”förr i tiden”? För er som är gamla nog att ha varit med då, vill säga.

När jag tänker tillbaka var jag nog mer intresserad av bokrean för att man ”skulle” vara det. Jag gick igenom katalogen och kryssade för. Gick sedan till bokhandeln och hittade inte det, så köpte något annat.

Och det är egentligen idiotiskt. Och precis som man köper mer om man har något slags bonuskort i en affär, och det faktiskt blir billigare om man bara handlar normalt, så upplevde jag alltid att jag gjorde av med mer pengar för att man måste gå på rean.

Ser att årets bokrea startar när jag kommer till Sverige, så jag är nyfiken nog att gå och titta. Men kommer jag att vilja handla?

2 responses to “Gå på rea?

  1. Nu rear dom samtidigt på ICA med flera matvaruaffärer, hittar ibland billigare böcker där.
    Klart jag kollar på rean, men jag går inte upp mitt i natten som en del tycks göra!
    Ha det gott

  2. Ja jag får väl titta runt på alla ställen och se. Frågan är om Hemköp rear, eller om det bara är att handla en pocket ihop med limpan när man går dit.

Kommentera

