Prickigt som bara den

Katherine Langrish with Polly

Har precis vinkat farväl till en prickig hund och hennes ägare. Ägaren är Katherine Langrish och hon stannade till här då hon hade vägarna förbi och ”desperat” ville bli intervjuad. Så jag sa ”kom och ät smörgås och prata”. Det är ju praktiskt när jag slipper ut och åka. Har bara haft en annan författar-intervju hemma, och det var med Katherines goda vän Liz Kessler, och lustigt nog har hon också en prickig hund. Dagens dalmatiner heter Polly och den andra heter Poppy.

Anledningen till att vi skulle prata var att Katherines trilogi om vikingar snart kommer ut på nytt i en volym, och hon vill fira det hela med lite internet-jippon. Det innebar synnerligen lite jobb för mig, för Katherine pratade på om allt jag ville veta utan att jag ens behövde fråga. Lite engelskt är det allt, det där sättet att kunna hålla låda.

Mera prickar var det i böckerna. En av personerna heter nämligen Arnë och jag tillbringade tre volymer med att försöka ignorera denna intressanta kreation. Det är ju ett välkänt faktum att vi skandinaver har prickar på allt, så varför inte på ett e också? Men jag nämnde det i min recension av den tredje boken, och nu sa Katherine att hon redigerat om böckerna och tagit bort Arnes prickar.

Och det var ju bra.

Kommentera

