Hurra för Pappa Björn!

Debi Gliori, Pappa Björn på picknick

Pappa Björn är en baddare på, ja på allt han gör, faktiskt.

Först när Pappa Björn sa att han skulle gå på picknick så tänkte jag att det här går åt skogen. Bortsett från att en picknick för en björn kanske definitivt går åt skogshållet till, alltså.

Men han är inte alls dum. Barnen Grizzly inser att han är bra mycket bättre på vissa saker än Pappa Grizzly. Man kan tydligen bara gå och knycka honung från bikupor hur som helst. Och gott är det.

Debi Gliori, Pappa Björn blir barnvakt

Fast, efter att ha läst om när Pappa Björn ofrivilligt blev barnvakt hos barnen Grizzly, så visste jag väl egentligen att han kunde klara ett och annat. Först gick det inte så bra, med vare sig det ena eller det andra. (Kunde inte räkna ut om han bara låtsades vara tafatt, eller inte.)

Men efter ett tag var Pappa Björn bra på i stort sett allt. Han får hemskt gärna komma och barnvakta mina små. Fast Glina är ju faktiskt inte så små, och behöver inte passas. Jag kan tänka mig att själv få somna i hans armar. Det ser bekvämt ut.

Det är nästan så jag tycker att Debi Glioris böcker var bortkastade på mig. Man skulle verkligen ha små barn att läsa dem för. Hade tänkt mig att jag nog skulle ge böckerna till någon i större behov av bilderböcker än jag. När jag hade läst dem. Men, tyvärr är det så att jag gillade alla tre av Debis böcker så mycket att jag faktiskt inte har för avsikt att skänka bort dem alls.

Så det så.

Kommentera

