På resande fot

Inte har det blivit så mycket bloggat under lovet och Sverigebesöket, precis. Läste ungefär en och en halv bok på tio dagar, och det är lite dåligt. Blev utsatt för ett uppraggningsförsök på Göteborgs Central, vilket var en aning oväntat. Satt och läste bok nummer 2 i godan ro när det kom en typ och undrade om jag läste om kärlek…

Jag läste om demoner, och inte skulle jag resa till Stockholm heller. Han gav upp efter ett tag.

Pass är väl också en slags bok, och vid återkomsten till Manchesters flygplats fick jag vänta i trekvart för att visa upp mitt. Kunde inte ens se vad som var fel, men inte rörde sig passkön. Jag slog mig ner på en stol medan vi köade oss fram i korridoren från planet. Det är inte det första man önskar sig när det nästan är midnatt, men det hjälpte inte. Poliser med k-pistar vandrade omkring, fast det tycks inte ha varit mig de var ute efter.

One week in February

Har inte packat upp resväskan än, men har däremot sprättat upp alla postpaket som låg och väntade. Totalt 28 böcker anlände under min frånvaro. Ska ta och titta över dem så snart jag kan, för läsa alla kan jag inte. Att sovra blir nödvändigt.

Demonerna och jag har kommit lite längre, nu när vi inte sitter på en bänk i Göteborg.

Kommentera

