Vikinga-intervju

Med risk för att det kommer att se ut som om jag inte gör annat än pratar med författare, så kommer här min senaste intervju. Som jag väl berättade i februari kom Katherine Langrish förbi med make och hund för att låta sig intervjuas.

Katherine Langrish

Katherines något nedskurna trilogi om vikingatroll i Norge har precis publicerats på nytt, i en volym. Med anledning av det har hon en bloggturné, och det var därför vi gjorde intervjun. Det är intressant att höra riktigt hur mycket bakgrunds-research hon har gjort. Tydligen är det inte bara att sätta sig ner och skriva. Man måste veta en del också och helst få det rätt. Speciellt om man skriver om nordamerikanska urinvånare.

Ibland tror jag att jag vet ganska mycket om en författare redan, men det finns alltid så mycket mer när man väl sitter där och pratar.

One response to “Vikinga-intervju

  1. Själv var Katherine mest generad över riktigt hur mycket hon sade om kvarnhjul. Men jag anser att kvarnhjul kan man aldrig veta för mycket om.

Kommentera

