Intet ont om Janne

Jag svimmade inte av att läsa Intet, eller Nothing, som den heter på engelska. Men jag mådde inte bra heller. Därför läste jag inte färdigt boken. Men det gjorde inget tyckte chefen för det lilla skotska förlaget som ger ut den här. Han såg gärna en recension baserad på en halvläst bok, så det var vad jag gjorde till slut. Och Den Bättre Hälften läste hela boken eftersom han är gjord av kraftigare virke än häxan.

Och när Janne Teller kom till Edinburgh i år, passade jag på att gå och lyssna till henne. Det var intressant, och hon hade vett nog att inte gå alltför djupt in i boken, så jag behövde inte svimma där heller.

Janne Teller

Men inte kan man påstå att hon skrivit ‘quite a nice book’. Bra, men inte nice.

Kommentera

