Mer eller mindre Marimekko

I början på bloggkarriären tillät jag mig att köpa mig själv en snygg pärm. Hade så mycket papper att hålla reda på, och det kändes liksom att det nog skulle bli bättre med en Marimekko-pärm. Det bidde en grön en, och jag har sedan kompletterat med lite annat grönt.

Sedan fick Dottern några pärmar till gymnasiet, fast hon övergav dem till slut eftersom hålen inte passar, och nu när hon dragit till universitetet har jag fått ärva dem. Så med tanke på att mitt ‘nya’ rum går i rosa-röda toner var limegrönt inte det bästa och jag har bytt ut den gröna till en röd. Fast vad jag ska göra med resten vet jag inte.

Och egentligen kan man fråga sig vad jag ska med en pärm till. Nu har jag både så lite tid och så mycket att spara på att mitt arkiverande har utvecklat sig till ett intrikat system av små lappar på skrivbordet. De hinner aldrig in i några pärmar alls.

Tog en stund en dag nyligen och gick igenom den gröna. Det mesta kunde slängas på direkten. Tydligen går det att blogga utan prydliga urklipp och ordentliga listor. Har kört med snygga (svenska, så klart) dagböcker också. De behövs inte heller. Numera planerar jag mina bloggar på baksidan av Random Houses utskickade och ihophäftade press releases.

Det blir bra det också. Nästan bättre, faktiskt.

Kommentera

