Makt. Eller bara tur?

Känner mig allt lite nöjd, i alla fall.

På engelska Bookwitch är mitt absolut populäraste inlägg en fyra år gammal intervju med Derek Landy. Hans fans är lite extra galna och söker upp ‘allt.’ Verkar det som. Många kan inte läsa så bra. Verkar det som. De tror att jag är Derek, eller de ser inte att jag sagt tusen gånger att det inte finns några filmplaner, så det är ingen idé att be att få rollen som Valkyrie, även om de är tolv år och ser ut på precis rätt sätt.

Men så kom Derek och gästbloggade hos mig i oktober, och nyligen var det en tjej som lämnade ett par kommentarer och önskade sig att Derek skulle se vad hon sagt. Jag svarade att det var ju inte så troligt, men det är klart att jag kunde fråga honom.

Och så gjorde jag det, och så svarade han. Faktiskt.

Han skrev i sin oefterhärmliga stil, så nu har hon en personlig hälsning, vilket kan vara kul för en sådan enorm fan. (Tror inte hon är tjock. Bara en stor fan.)

Man kan inte be folk göra så särskilt ofta. Speciellt inte litterära superstars.

Det var kanske för att jag utmanade honom?

Kommentera

