Dedikation

Äntligen! Jag har fått en bok dedicerad till mig! Jag tror att jag sätter mig ner och gråter en liten skvätt. Faktiskt.

Steve Cole, The Conquering Conks

Den supersnälle Steve Cole har satt mitt namn i sin senaste bok, The Conquering Conks, dens sista i serien om hans Slime Squad, dessa små superhjältar som jobbar mot slime.

Steve Cole

Det var när jag intervjuade Steve i somras som han lovade att dedicera en bok till mig. Han skriver ju så många att han liksom har plats för fler namn än de flesta andra författare. Men man vet ju aldrig.

Efter att ha fått mitt namn i några böcker där jag rekommenderar dem, och därefter i ett citat på framsidan av en bok, så är detta verkligen höjden av ära.

Bilden ovan är från den virtuella boken, eftersom jag inte sett den riktiga än. Hoppas att ett ex väntar på mig när jag återvänder hem till vardagsskrivbordet och det ‘slitsamma’ arbetet att läsa och leka med böcker…

2 responses to “Dedikation

  1. Vilken ära!

  2. Den luttrade bibliotekarien

    Det var inte illa, jättekul för dig!

Kommentera

