Eller bokmässan i Göteborg?

Glömde faktiskt att beställa, eller ens ladda ner, programmet för årets bokmässa i Göteborg. Men jag ska ju inte dit, så det kvittar.

Men så kom det lilla engelska programhäftet som de brukar skicka till mig, såsom varande en aning utländsk. Bläddrade i det och kände att kanske… Fast det ska jag ju inte. Det sista jag behöver är fler bokresor. Vad jag verkligen borde ordna är behandling mot bokgalenskap. Om det finns.

För man måste lära sig att säga nej.

Nej. Tack.

Därmed inte sagt att det inte skulle vara trevligt. Dottern sa att jag fick. Jag påpekade att två veckor efter Bloody Scotland i Stirling kommer jag inte att vara människa till att åka ut igen.

Kommentera

