Hur många?

Hur undviker man att ta med sig 25 böcker på semestern? Och förresten, vad är semester? Som jag ser det är det samma som vanligt, fast på ett annat ställe. Man bloggar. Man läser. Man lagar mat. Det ska handlas mat. Tvätten sköter sig inte helt på egen hand. Man pratar med folk. T o m med familjemedlemmarna. Så vill man ju också vara ute i det fina vädret (!) och kanske slötitta på teve. Träffa släkt och vänner.

Men som sagt. En del böcker ska man väl ha med sig. Jag har 26 dagar av ovannämnda typ av ‘semester’ som ska förses med möjlig lektyr. Man kan dra ner på antal packade böcker genom att välja sådant som kan delas med andra.

Fast Den Bättre Hälften vill ju inte läsa vad Dottern kan tänka sig att läsa.

Just nu sitter jag med en hög på tio böcker, och hoppas få ett par till med posten före avresan. En del kan delas med den ene, och en del med den andra. Så finns det givetvis Kindle. Där sitter det en del blandade saker med, samt Dickens och Trollopes samlade verk. Mm, mm.

Jag vet alltför väl att jag hinner med tre böcker ungefär, medan Den Bättre Hälften kommer att hinna allihop. Det är innan han börjar läsa om…

Kommentera

