Haverdalsintervjun

Ja, så gick jag där och klippte gräset, och funderade lite på Haverdalsboken som visat sig vara intressantare än väntat. Precis som när man stryker, så kan det komma bra idéer i det gröna, och det gjorde det mycket riktigt nu också.

Jag måste intervjua Ingrid Magnusson Rading, eftersom vi nog båda befann oss i Haverdal just då! Travade in och kollade om hon hade kontaktmöjlighet på sin hemsida. Det hade hon, men innan jag klickade på knappen, tittade jag igen på informationen om henne.

Där fanns ett foto (inte samma som i Hallandsposten) och så stod det att hon bott i Halmstad under sina första tjugo år (det stod inte i boken). Det knäppte till i de grå cellerna och jag insåg att vi varit skolkamrater. Kom först inte på i vilken skola, men medan jag skrev mitt mejl mindes jag plötsligt att hon varit vän med en god vän till mig.

Som tur var svarade hon meddetsamma och vi bestämde oss för att ses. Ingrid höll på att måla hemma hos sig, så det blev träff hos mig i stället. Så kom hon cyklande, iklädd en snygg Gudrun Sjödén-klänning. Så svenskt! Och hon dricker te! Bara det…

Ingrid Magnusson Rading

Intervjun fick ett mindre utrymme, eftersom vi hade så mycket annat att prata om. Vi har faktiskt gått i både samma grundskola och samma gymnasieskola. Och hon träffar fortfarande den gemensamma vännen då och då.

Så det var roligt. Halmstadsområdet är litet nog för denna typ av samman-träffande. Vi pratade av oss så gott det gick, och det är nog inte helt uteslutet att vi ses igen.

Intervjun blev inte så dum den heller.

Kommentera

