Blodig tripp

Ska strax jaga iväg till ett tåg igen. Det är dags för Bloody Scotland, som låter så mycket vitsigare på engelska än när det blir Blodiga Skottland. För då kan det ju inte på samma gång låta som Jävla Skottland. Och det är synd, för ordvitsar är intressanta.

I alla fall så ska Skottlands egna deckarweekend gå av stapeln fredag till söndag i Stirling, och såsom Den Bättre Hälftens uppväxtort kunde det inte passa bättre. Jo, jag kunde vara mindre trött, och fotografen kunde låta bli att ha influensa. Men bortsett från det, så…

Stora namn som Ian Rankin och Val McDermid kommer. Och andra mellanstora namn och många smånamn i den skotska mördarvärlden. Det blir säkert trevligt. Hoppas jag.

Speciellt som Donna Moore har planerat att fylla 50 och gör det i Berlin och inte kommer alls och har föreslagit att jag ska blogga åt Bloody Scotland. Och jag sa ja, för man blir smickrad, men sedan undrar man om det blir för mycket och om ork finns till så mycket skriv.

Vi får se. Ska göra vad jag kan. Har jag tur kommer jag åtminstone fram.

Och så har jag blivit lovad en dammsugare till Sonen, som är trött på en smutsig lägenhet, av en förlagsredaktör/författare. Ska bli ‘kul’ att se hur man gör med yrkesmördare runtomkring en och en dammsugare i hälarna.

One response to “Blodig tripp

  1. Det gick bra. Mördarna var inte farliga och dammsugarleveransen ordnade sig.
    De skulle kanske ha planerat vissa saker lite bättre, men det var första gången. Jag fick alla mina åtta inlägg skrivna till slut, och min kollega bara hälften. Ha!

Kommentera

