Så har hon det nu

Jag vet, jag vet. Musik är inte böcker. Men så tänkte jag att när jag har en nyskriven intervju med Lena Andersson (numera Hubbard), så vore det slöseri att inte sätta intervjun här också.

För första gången har jag intervjuat via mejl. Brukar inte vilja göra det, eftersom jag vill veta hurdana mina intervju-offer är i verkligheten också. Men Lena reser sällan till Sverige, och jag är aldrig i USA. Och nog borde min erfarenhet av att hoppa rep med henne täcka mitt behov av att veta.

Lena var flickan som snällt kom och ‘lekte’ med den tråkiga tjejen på gatan. Hon sjöng alltid. Hopprep och spirituals är inte den vanligaste av kombinationer för tio-elvaåringar, men varför inte? Jag njöt av privat-konserterna.

Och genom att Lena svarade på alla frågor skriftligen, slapp jag allt det lång-samma skrivandet. Så på CultureWitch har jag intervjuer på både engelska och svenska. De är inte identiska, men nästan.

Kommentera

