Sol. Snö.

Men ALMA, lilla. Det bidde ju ingenting.

För första gången någonsin, hade jag antecknat att det skulle tittas på tillkännagivandet av Astrid Lindgren-priset. Jag har tittat tidigare, men bara för att jag precis lyckats komma ihåg att det var på.

Idag gjorde jag smörgås och skalade apelsin och fixade te, så jag kunde sitta framför datorn och glo. Men där jag hade tänkt mig att det var åtta minuter kvar, ansåg deras nedräknare att det var en timme och åtta minuter. Kollade vad CET skulle vara. Det skulle vara som jag trodde (visste).

En minut över tolv (här, alltså) fick jag meddelandet på facebook att Isol fått priset. Och efter en timme och åtta minuter kunde ALMA-sidan inte visas alls. Error.

Grattis Isol! Det skedde i sol här. Och snö. Det är både och på samma gång. Men inte fick jag stirra på Larry Lempert medan han väntar på att klockan ska ‘slå’ inte. Kanske han inte behövde vänta i år. Vad vet jag?

Kommentera

