Vi friglar

Det är lite av snitslad bana över delar av huset. Vi ska nog flytta, men man kan verkligen inte flytta när man har riktigt så mycket skit överallt. Man kan (bör) inte ta det med sig, så alltså måste det väck.

Vinden är nästan tömd, och garaget har blivit bättre. Vissa skåp har blivit mindre överfulla. Allt ligger inte på golvet. En del har vi redan friglat bort. Vad heter det på svenska tro? To freegle, vilket är den korta nya versionen av to freecycle. Man talar om på nätet vad man vill ge bort, och så kommer det någon och hämtar det; någon som faktiskt vill ha skräpet.

Oerhört praktiskt.

Utom när det ligger på golvet och väntar på hädanfärden.

Skulle sortera bort lite böcker om jag bara kom fram till dem. Ska man i första hand göra sig av med böcker man läst och vet är bra? Eller de man inte läst och därmed kan komma att läsa i framtiden? Har metervis med böcker som rest runt med mig i många år och många bostäder. Men nu kanske man skulle sätta punkt?

Adèle Geras 10

Jag saknar nästan inget av det jag gjorde mig av med från semesterbostaden (dvs Häxmammans hus). Och när jag frågade ut Adèle Geras om hon har börjat sakna något av allt det hon och maken inte tog med sig till sitt nya hus häromåret, svarade hon att det var inte en enda grej hon ville ha tillbaka. Det nya, smala livet var underbart.

Så det får väl bli husbantning här med. Är nästan redo att ge bort en del signerade böcker. Har även startat en flyttblogg. Är det någon som vill köpa ett hus?

Kommentera

