Publiceringsdag

Det har publicerats en vansinnig mängd böcker idag. Jag skulle vilja tro att det var min födelsedag de hade i tankarna, men det var det antagligen inte.

Swedish flag

När första boken kom i brevlådan tyckte jag att det var trevligt, och att den skulle jag minsann recensera på rätt dag. Sedan kom det fler och jag tänkte det fick bli de omkringliggande dagarna. Efter det blev det så mycket att jag inte tänkte alls.

Eller recenserade.

Men det var ett fint datum att se på alla press releases, och för att fira dagen bloggade jag på Bookwitch om de som jag fått och var intresserad av. En del kommer t o m att bli recenserade så sakteliga, tills juli kommer och får mig på julitankar.

En bok som faktiskt skulle komma i juli var Malorie Blackmans nya, men sedan upptäckte jag att den kom minsann idag den med. Jag gissar att det ändrades, pga Malories utnämnande till Children’s Laureate i förrgår.

I morgon har jag en recension på en glassbok (Elen Caldecotts The Great Ice-Cream Heist). Dvs ett äventyr där en glassbil spelar en inte oansenlig roll. Sedan får jag väl beta av en bok i taget.

Födelsedagen – som faktiskt var både varm och solig för en gångs skull – tillbringades med att äta scones på altanen och att läsa Elizabeth Weins nya bok, Rose Under Fire. Den ser ut att vara lika bra som Code Name Verity.

2 responses to “Publiceringsdag

  1. Att sitta på altanen och dricka te och äta scones, i solen, med en bra bok… det låter som ett förträffligt sätt att tillbringa sin födelsedag.

  2. Jovisst! Och nu dröjer det väl tio år minst tills nästa soliga 6 juni.

Kommentera

