Babyn

‘Vicken baby?’ har folk sagt, när vi har sagt ‘och så väntar vi förstås på den nya babyn.’

‘Den kungliga babyn’ sade vi. ‘Vem?’ Och så har det gått. Det är väl tur, egentligen, att hysterin om Williams och Kates baby inte spritt sig riktigt överallt.

Och nu har det äntligen skett. Det bidde en liten prins.

Hos mig har det dessutom biddat en hög med kungliga babyböcker. Jag har läst och ‘recenserat’ och lagt på hög. För inte tyckte jag man kunde publicera i förväg. Jag är fortfarande skrockfull, men hoppas nu på det bästa för dem alla tre.

Hos den andra bokhäxan blir det idel babyböcker hela veckan, om inget annat inträffar.

Joanna Rivard and Adam Larkum, A Royal Fairytale

3 responses to “Babyn

  1. Nu var du snabb 🙂
    Jag skyltade idag, på mitt bibliotek, med en bok om svenska kungabarn, tyckte att det var ganska passande.

  2. Jovisst. Det låter trevligt.
    Fascinerande att så många bilderboksförfattare kan skriva om samma sak och ändå få fram helt olika böcker.

  3. Hmm….kanske skulle ha sagt att boken jag menade var en faktabok med massor av bilder på kungligheter och dess avkommor 🙂

Kommentera

