The Borås connection

Vem kunde trott att Borås skulle ha ett finger med i det mesta?

Vill inte låta gnällig, men det var inte många som brydde sig om att jag flyttade. Det gör inget. Men det var intressant att notera att bortsett från Fru Brundins Elev, som jag har haft relativt mycket att göra med, så var det Bäckängstjejen som hörde av sig då ryktet om min avfärd nådde henne. Och vi har bara träffats som hastigast en gång om året över ett julbasar-bord. Men det var trevligt att hon skrev.

Sådana är de, Boråsarna. Sedan var jag som jag redan nämnt, på ett författar-evenemang i Edinburgh i april. PR-tjejen för muséet som var inblandat, blev intresserad när jag sa att jag var svensk. Inte för att hon visste mycket om Sverige, som hon sade, men hon har en kompis i Borås. Så klart.

Och Dottern har en kurskamrat som precis varit med oss här i Sverige en vecka, före en sommars praktikjobb på Chalmers. Kurskamraten har en pojkvän. Pojkvännen har en pappa. Pappan bor i Borås. Pojkvännen bor dessutom i vår nya hemstad, några minuter från Farmodern, och vårt blivande hem.

Kommentera

